Ruim 200.000 jongeren hebben te maken (gehad) met depressie. Depressie staat al jaren in de top vijf van hoogste ziektelast. In recente onderzoeken is gebleken dat social media hier een grote impact op heeft. Jongeren zijn kwetsbaar en kennen vaak de (onbewuste) gevolgen van social media niet.
PerfectlyImperfect pleit voor een onderwijsprogramma over depressie en social media.
Cijfers van het CBS geven aan dat jongeren steeds vaker verslaafd zijn aan social media. Instagram is dit jaar het meest gegroeid, met zo'n 800.000 gebruikers.
Het Trimbos Instituut geeft aan dat jaarlijks meer dan 130.000 mensen in aanraking komen met depressie, of klachten hiervan.
Naast de campagne 'Hey! Het is oké' is de overheid stil als het gaat om depressie, de mensen met klachten nemen namelijk niet af.
om de cijfers nog eens grondig na te kijken en na te denken over een onderwijsprogramma waarin depressie en social media centraal staan.
om kritisch te kijken naar de impact van de 'Hey! Het is oké' campagne. Heeft de campagne voldoende gewerkt? Zijn er meer maatregelen nodig?